Tyle segmentów ilu klientów

Świat motoryzacji jest bardzo różnorodny i wie o tym każdy, kto zajmuje się tą branżą zawodowo lub zwyczajnie jest pasjonatem. Klienci mają możliwość wybierania spośród aut bardzo wielu typów, dzięki czemu są w stanie dobrać takie rozwiązanie, które najlepiej trafi w ich potrzeby. Tworząc flotę wypożyczalni samochodów trzeba niejako wczuć się w myślenie różnych grup klientów i dobrać takie pojazdy, które będą odpowiednie dla różnych ludzi. Nie ma mowy o tym, by wszystkie maszyny w ofercie należały do takiego samego segmentu. Zróżnicowanie w tym zakresie jest rzeczą obowiązkową.

Ludzie, którzy chcą wynająć samochód nie są ulepieni z tej samej gliny. Mają różne preferencje i co nie mniej ważne – różną zasobność portfela. Dlatego będą zawsze szukać takiej opcji wynajmu, która nie zrujnuje ich finansowo. Tu kłaniają się poszczególne segmenty aut, które trafiły do floty wypożyczalni. Im segment bardziej prestiżowy i droższy, tym cena za wynajęcie takiego pojazdu rośnie. Niższa półka segmentów oznacza z kolei niższą cenę wynajmu i to jest klucz do sukcesu. Konsument, którzy szuka ekonomicznego rozwiązania zadowoli się prostym autem miejskim, bo limuzyna nie jest mu do niczego potrzebna.

Rzecz jasna dość łatwo znaleźć osoby, które są nastawione na jazdę luksusowym samochodem, nawet jeśli okres wynajęcia nie będzie trwał długo. Może to wynikać z codziennych przyzwyczajeń, a może być elementem strategii wizerunkowej. Jadąc na ważne biznesowe negocjacje eleganckim wozem z pewnością zrobimy na partnerach większe wrażenie niż poruszając się miejskim średniakiem. Każdemu według potrzeb – tą zasadą powinna się kierować dobra wypożyczalnia aut.